Home » Risør » Overnattingsbesøk og årets første sykkeltur

Overnattingsbesøk og årets første sykkeltur

Jeg overnattet hos mormor og bestefar fra mandag til tirsdag, og det var akkurat som i “gamledager”! Da jeg vokste opp var jeg og min storesøster ofte hos dem i helgene og overnattet, noe som alltid har vært stor stas. Nå var det lenge siden jeg hadde overnattet i det store, gamle huset deres, og det var så koselig å tilbringe natta der igjen. Mormor disket opp med nydelig lettsaltet torsk til middag med plommegrøt til dessert, vi gikk koselige turer i det fine været, og på kvelden tittet vi i esker med gamle bøker på trevet, samt så på krim på TV til utpå natta.

Her er bilder fra den første turen vår, mandag formiddag:

Vi spaserte rundt i byens gater, og frydet oss over vår og varme:

Forsythiaene over hele byen blomstrer, og de er så utrolig vakre mot de hvite husene og blå himmelen!:

Selv søte forglemmegei fant vi i et bed ved et inngangsparti i en smal bakgate:

På kveldsturen vår var det like før sola gikk ned, og det var blitt kjøligere med et varmere lys:

Tirsdag morgen takket jeg for meg, og syklet til bruktbutikken for å sjåppe. Hjemover syklet jeg en litt lengre tur enn jeg behøvde, nemlig rundt Krana, noe som vil si en rute på nesten en halv mil. Sånn ca midtveis stoppet jeg på Sagjordet for å raste litt og titte på fjorden, før jeg syklet videre hjem. For en nydelig sykkeltur!:

Del: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  1. Hei! For noen nydelig bilder du tar:) Jeg lurte på hvilket kamera du bruker? På forhånd takk :)

2. Jeg liker så godt naturbildene dine! Og at du finner motiver som andre mest sannsynlig ville ha oversett.

3. Det er så fint i Risør! Jeg må virkelig ta turen dit en dag som skrevet tidligere :D Bildene dine gjør bare at jeg får mer lyst til å dra ;) Ha en fortsatt fin uke!

1. Helt enig :-) Den fineste byen som finnes! Absolutt verdt et besøk eller flere, særlig nå på våren og utover. Sommeren er høysesong for turister å ta turen hit, og det er ikke uten grunn:-D Takk for det, og god uke videre til deg også!

4. Åh, du portretterer virkelig Risør på en måte som gir meg god lyst til å reise dit! Fantastiske bilder, som alltid :) Endelig er våren her! <3

1. Åh, tusen hjertelig takk for det<3! Det er utrolig hyggelig å høre! Jeg kan (såklart) anbefale Risørbyen "min" på det aller varmeste! Jaa, vååår<3!

5. Sov også ofte hos bestemor og bestefar då eg var lita. Så mange fine minne <3 Overnatta forsåvidt hos dei seinast i sommar, eller eg var på "ferie" der i nokre veker. Var så fint og koseleg. :-) Besteforeldre er best! :-)

1. Så koselig! Ja, besteforeldre er fantastisk<3 Så glad for at jeg i alle fall har "et sett" med besteforeldre, og har fått tilbringe så mye bra tid med dem opp igjennom årene! Ferie hos dem høres da veldig stas ut:-)!