Home » Reiser » Noen timer i New York: Høye skyskrapere, hyggelige Brooklyn og hjemreise

Noen timer i New York: Høye skyskrapere, hyggelige Brooklyn og hjemreise

Puh, da var det tid for det aller siste innlegget fra sommerens USA-tur! Det har blitt en del poster fra reisen, og det har tatt meg litt tid å få postet dem alle, men nå er vi altså i mål, folkens! Håper dere synes det har vært moro med disse reiseinnleggene, uansett :-)

Flyturen fra Las Vegas til New York var skikkelig kjip; Airconditionet var skrudd på så kaldt, at jeg ble liggende i det harde flysetet og hutre hele turen. Matservering var det heller ikke, og både sulten, kald og trøtt (vi fløy hele natta, så jeg skulle jo liksom sove), ble det en kjip opplevelse. Men, fram til New York kom vi, og etter litt reise med både tog og undergrunn, kom vi oss til bykjernen, fikk i oss mat og kaffi, og hei hei New York og Times Square!:

New York var tyve grader kaldere enn Las Vegas, men kjentes allikevel varmere, fordi lufta var så utrolig fuktig i forhold! Det regnet dessuten litt også, så værgudene hadde vi kanskje ikke med oss, men det gjorde ikke noe. Det var sååå surrealistisk og rart å se alle de digre skyskraperne med egne øyne, og jeg gikk som turister flest med øynene i været, og nærmest måpte. Hihi!:

Vi hadde ikke mange timene på oss før vi måtte tilbake til flyplassen, og i og med at været ikke var helt på topp, bestemte vi oss for å ta undergrunnen til Brooklyn, hvor vi tilbrakte resten av New York-oppholdet. Der gikk vi innom en koselig kafé for en pust i bakken:

Mmmmmkjeksss:
IMG_2176 IMG_2186

Hei Christiane!:

Og så tok vi beina fatt og tittet rundt. Brooklyn minnet om Grünerløkka her i Oslo; hip og trendy, med masse koselige småbutikker og spisesteder, og med en rolig atmosfære. Jeg trivdes godt!:
IMG_2192 IMG_2196 IMG_2201

Jeg shoppa sokker og solbriller, men siklet på massevis av andre saker også, naturligvis!:
IMG_2210 IMG_2212 IMG_2214

Ikke lenge før vi måtte begynne på ferden tilbake til flyplassen, fant vi oss et asiatisk spisested for å få i oss litt middag. Jeg spiste en riktig så god tofurett, og drakk kokosvann med kokosnøtt oppi, så himla godt!:
IMG_2221 IMG_2232

Og så var det adjø New York, og klokka åtte på kvelden, lokal tid, satte vi oss på flyet tilbake til Norge:

Flyturen tilbake til Oslo var derimot veldig bra; jeg fikk sove masse, temperaturen i kabinen var fin, jeg fikk spise skikkelig god flymat (det skal sies, vi hadde glemt å bestille vegetarmat til meg på flyturene, men det var ikke noe problem, for både til og fra USA hadde de både en kjøttrett og en vegetarrett som standard, etter hva jeg forsto. Glimrende!). Da jeg våknet på flyet og tittet ut av vinduet, suste vi over lyserosa skyer mens sola farget himmelen oransje. Mandag morgen, lokal tid, ankom vi Gardermoen, og hele dagen gikk med til å slappe av (men ikke sove!), og heldigvis slapp jeg helt unna jetlag!:

Så, det var det, folkens! Turen var, som dere sikkert har skjønt, skikkelig fin! En utrolig spennende og annerledes reise for min del, fylt til randen med inntrykk og opplevelser, og det tok meg en god stund å komme ned på jorda igjen, haha!