Home » Reiser » København-helg, del II

København-helg, del II

Da vi forlot Rosenborg Slot på lørdag ettermiddag, skyet det skikkelig til:
Så kom regnet, stille først:
Og så tok det helt av! Haha, så heftig regn som dette er det ikke ofte jeg ser, og gjett om sko og strømpebukse ble våte? Jepp, klissklass søkkvåte, vi fikk forst i oss, og bussen vi skulle kjøre med kom aldri. Typisk! Dermed booket vi en Uber taxi, og suste avsted kort tid etterpå:
Restauranten vi hadde sett oss ut, som lå et steinkast unna hotellet, var dessverre fullbooket, men naborestauranten hadde ledig bord til oss to, og det var godt å komme under tak!:
IMG_0305 IMG_0306 IMG_0314
Vi spiste nydelig middag; Åsmund spiste den beste pepperbiffen han noen sinne har smakt, og jeg spiste stekt rødspette med dill og kapers, påmmfri og poteter:
Mette og fornøyde, men fortsatt ganske småfrosne, forlot vi restauranten, og spaserte tilbake til hotellet:
Bilde i speilet i hotellobbyen, hallo!:
Lørdagskvelden ble fylt med et varmt skumbad, godterispising og filmtitting i hotellsenga. Superhyggelig!:

Del: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
    1. Åh, gjett om! Vi var jo bare borte fra fredag kveld etter jobb, til søndag ettermiddag, og allikevel føles det som om vi fikk så mye tid der, og fikk sett og gjort så mye. Frister absolutt til gjentakelse!

1. Det er merkelig hvordan du får kulde og regn til å virke så koselig, haha ^^
    Kjæreste-tur innlegg får meg til å savne Jordanturen jeg tok med min egen kjæreste for noen måneder tilbake ! Stooort badekar med Lushbadebomber og utsikt mot Rødehavet <3 Fint å vite at den samme følelsen finnes (egentlig) på nærmeste hotell

1. Awww, takk for det! Åh, det høres luuuukseriøst ut. Ja, det er nettopp det den gjør! En trenger egentlig ikke å reise noe sted engang, sånn egentlig!

2. For en fin kveld :) Jeg synes det er skikkelig gøy når det regner ekstra mye. Men det er kanskje mest gøy hvis en har mulighet til å dra inn og varme seg ganske kjapt etterpå ;)

1. Veldig! Hehe, ja, det er sant. Det varganske ubehagelig der og da, med klissvåte sko og strømpebukser, gåsehud over hele kroppen og hakkende tenner. Meeeen, heldigvis ventet et varmt hotellrom og badekar, hoho!

3. Dro på en kort kjærestetur til København i 2013 – nå ble jeg fristet til en gjentagelse. København er så koselig – selv i regnvær. Elsker hvordan klatreplantene skifter farge på høsten – synes det er så fint med kombinasjonen av rødt og grønt.

1. Det skjønner jeg godt! Det var så hyggelig å få besøkt København, så jeg kan virkelig kjenne på lysten til å dra tilbake. Hurra! Åh, ja, det gjør jeg også!

4. Det å ha et badekar å synke ned i etter en lang dag er bare så luksus! Nå fristet det skikkelig å dra på kjærestetur selv et sted, Danmark, Sverige, England, Frankrike… Kjempestas å se bilder fra deres reiser, hvertfall. Tusen takk som deler! :D

Det bildet av Åsmund på restauranten fikk meg til å humre litt for meg selv. I mitt hode (og kanskje med litt mysing?) ser han skikkelig-skikkelig skummel ut! Med hvite øyne og barten som en svart, rar munn. Sånne rare småting.

1. Enig! Det er ekstra herlig, nesten et must, å ha det på turer som denne. Da det blir mye gåing, og føttene er ekstra slitne om kvelden. Lyx! Takk, jeg er glad for at du liker dem! Hehe, ja, jeg så på det selv da jeg jobbet med bildet, men tenkte det ikke var så mange som ville legge merke til det, hehe! Eventuelt en morsom detalj!